piątek, 15 kwietnia 2016

Kakaowe ciasto jogurtowe



Dzisiejszy przepis to wariacja na temat klasycznego ciasta jogurtowego (na które przepis znajdziecie TUTAJ). To jedno z najzdrowszych ciast na świecie. Wilgotne, o lekko waniliowym aromacie, a do tego wyjątkowo szybkie w przygotowaniu. Wszyscy je uwielbiają! Idealnie pasuje do kawy lub herbaty, ale świetnie nadaje się również na śniadanie – ze szklanką mleka i sałatką z owoców. 

ciasto jogurtowe z kakao

Ale kakaowe ciasto jogurtowe to także fantastyczny deser piknikowy. W weekend zapowiada się fantastyczna pogoda. Dlaczego więc nie wybrać się z rodziną lub przyjaciółmi nad jezioro, rzekę, na łąkę i nie rozsiąść się wygodnie na kocu, rozkoszując się pysznym jedzeniem? Ten przepis, szybki i prosty, jest do zapamiętania. W końcu nastała wiosna!

Smacznego i udanego weekendu!    


SKŁADNIKI:
125 g masła
2 jajka
1 szklanka cukru
2 i ¼ szklanki mąki
ok. 225 g jogurtu naturalnego
¼ szklanki kakao
1 i ½ łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat waniliowy
cukier puder do posypania


ciasto jogurtowe z kakao

ciasto jogurtowe z kakao
 
Przepis krok po kroku:
1. Masło roztopić w rondelku i zostawić do wystudzenia.

2. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Do masy dodać jogurt i kilka kropel aromatu z wanilii. Wymieszać.

3. W osobnej misce wymieszać suche składniki: mąkę, kakao, sodę oczyszczoną i proszek do pieczenia. Całość połączyć z masą jajeczno-jogurtową.

4. Dodać roztopione masło. Masę starannie wymieszać, aż do momentu, kiedy wszystkie składniki się połączą. Przelać do tortownicy o średnicy 26 cm.

5. Ciasto piec w temp. 160 st. C przez ok. 45 minut (lub do suchego patyczka).

6. Kiedy ciasto nieco się przestudzi, posypać je cukrem pudrem. 

ciasto jogurtowe z kakao

ciasto jogurtowe z kakao

6 komentarzy:

  1. takie proste ,a jak smakowicie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za super banalny przepis :) napewno te ciasto jest mega smaczne ;) postaram sie wyprobowac :)
    Obserwuje i zapraszam do mnie ;)) moze Tobie tez sie u mnie spodoba tak jak mi u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dodałam do obserwowanych. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Musi być pyszne! Zrobię na pewno!! :)) kasia

    OdpowiedzUsuń