poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Marka pod lupą... Nowoczesny minimalizm szwedzkiej marki COS



Słyszałyście kiedyś o tej marce? Zapewniam, że warto ją znać! COS, a właściwie Collection of Style, jedna z najstarszych „córek” H&M, w czerwcu obchodzić będzie swoje 9. urodziny. 




Kiedy marka debiutowała w 2007 roku pokazem w brytyjskiej Royal Academy, istniał tylko jeden jej sklep. Zajmował on parter znanego londyńskiego domu towarowego Dickins&Jones przy Regent Street. Otwarcie kolejnych oddział ów w Manchesterze, Glasgow i Brighton poprzedziło podbój rynków azjatyckich i bliskowschodnich. Kolejne sklepy otwierane są w starannie dobranych lokalizacjach i projektowane są w sposób, który pozwala jednocześnie na zachowanie oryginalnych elementów historycznej zabudowy i wytworzenie nowoczesnej, przyjaznej przestrzeni. Aktualnie działa już 157 sklepów flagowych COS, a marka obecna jest na 19 rynkach światowych, również w Polsce (w Gdyni, Katowicach, Poznaniu i Warszawie oraz w sprzedaży online). 




COS to marka odzieżowa dla kobiet i mężczyzn, którzy w modzie poszukują jakości i funkcjonalności. Łączy prostotę i elegancję z minimalizmem i na wskroś nowoczesną geometrią, a anonimową bazę i tradycyjne krawiectwo zestawia z nowymi technikami. Dzięki swoim znakom rozpoznawczym – odświeżonej klasyce i wysokiej jakości naturalnym tkaninom (głównie jedwab i bawełna) – marka wypracowała sobie znaczące miejsce na średniej półce cenowej, wypełniając lukę między high fashion a modą uliczną. 







Kolekcje COS inspirowane architekturą, grafiką i sztuką, to świadoma rezygnacja z podążania za błyskawicznie zmieniającymi się trendami. Projektanci marki postawili sobie bowiem za cel wypracowanie ponadczasowego stylu. W myśl koncepcji slow fashion i w zgodzie z ideą Coco Chanel – ikony stylu i elegancji, która mawiała przecież: „Moda przemija, styl pozostaje”.

Ale klasycznie to nie znaczy nudno. Kolekcje COS to nie tylko czernie, biele i szarości. Marka oferuje pełną paletę delikatnych pasteli, a nawet nowoczesne neony. Naturalne tkaniny i materiały (bawełna, wełna, jedwab) uzupełniają współczesne dodatki: neopren, siatka czy tzw. technofabrics. Wszystko to tworzy spójną charakterystyczną całość: klasyczną, elegancką i nowoczesną jednocześnie. W rezultacie biała koszula, spodnie typu chino czy mała czarna są reinterpretowane na nowo tak, aby wpisywały się do nowoczesnego stylu życia klientów marki.






COS jest zatem odpowiedzią na zmieniające się zwyczaje zakupowe klientów – świadomych swoich potrzeb i upodobań.  Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, szwedzka marka proponuje więc innowację i minimalizm, szczególny nacisk kładąc przy tym na jakość.


Na koniec jeszcze kilka moich rad i wskazówek:
1. Po raz pierwszy z marką COS zetknęłam się, kiedy szukałam bazowych elementów mojej garderoby (o niezbędnikach w wiosenno-letniej szafie pisałam już tutaj). Zachwyciła mnie prostota krojów i jakość wykonania przy całkiem przystępnej cenie. 


2. Czego szukać w sklepach COS? Według mnie to idealne miejsce na zakup bazowych T-shirtów i topów na ramiączkach. Wykonane z dobrej jakości bawełny noszą się świetnie i są wygodne. Nie martwcie się, że będziecie musiały wydać na nie odrobinę więcej niż w „sieciówce”. Proste T-shirty stanowić będą podstawę Waszej szafy, a to znaczy, że będziecie je zakładać wyjątkowo często – koszt zakupu na pewno Wam się zwróci. Poza tym w przypadku prostych bluzek jakość jest naprawdę ważna, szczególnie jeśli są białe. To ważne.

3. COS oferuje także piękne swetry – proste i niebanalne, eleganckie klasyczne sukienki i szaliki.

4 komentarze:

  1. Lubię ubrania w takim stylu :)
    Pozdrawiam serdecznie, Juliet Monroe KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzają się w sytuacjach podbramkowych z cyklu "Muszę wyjść za 5 minut, co mam na siebie włożyć?!" :D
      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń